استاندار های چاپ
طراحی و چاپ کارت ویزیت های خاص
ژانویه 21, 2019
طراحی کاتالوگ های حرفه ای
طراحی کاتالوگ های حرفه ای
مارس 13, 2020
طراحی و چاپ کارت ویزیت

 

طراحی کارت ویزیت اختصاصی  داشتن کارت ویزیت برای همه مشاغل لازم و ضروری است مهم نیست که کسب کار شما زیاد بزرگ نباشد مهم داشتن کارت ویزیت و ارتباطی که به وسیله این کارت ها با مشتریانتان برقرار می کنید. پوشیده در نظر گرفتن نوع مشاغل با چاشنی خلاقیت مهمترین عوامل طراحی یک کارت ویزیت هستند. اما نکته های ضروری در طراحی کارت ویزیت وجود دارند که به اعتنایی به آنها در نتیجه کیفی کار بسیار تاثیر گذارند. در این جا به چند مورد بسیار مهم از این نکات اشاره می کنیم.

تراکت کارت ویزیت

حاشیه امنیت: در نظر گرفتن حاشیه امنیت برای طراحی کارت ویزیت بسیار ضروری است. اما حاشیه امنیت چیست؟ به فضایی که طراح در اطراف کار چاپی در نظر می گیرد تا قسمت های ضروری طراحی مثل متون بر اثر خطایی که ممکن است در بخش برش بوجود آید از بین نرود، حاشیه امنیت کار چاپی گفته می شود. این حاشیه در کارتهای ویزیت 9 در 5 بین 3 تا 5 میلی متر بسته به حجم اطلاعات در نظر گرفته می شود. در کارتهای لمینتی اما مسئله متفاوت است. حاشیه امنیت در این کارتها از اطراف قالب (8.5 در 5.5) دور گرد در نظر گرفته می شود نه فضای کامل طرح که 9 در 6 سانتی متر است. در نظر داشته باشید که طرح زمینه‌ی کار می تواند در حاشیه امنیت قرار بگیرد و نباید حذف شود.به تصویر زیر توجه کنید.

حاشیه امن کارت ویزیت

ناحیه برش در طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت اختصاصی

فونت های مشکی:یکی از شایع ترین اشتباهات در طراحی کارت ویزیت رخ می دهد، استفاده از رنگ ترکیبی مشکی (مشکی چهار رنگ) برای فونت های ظریف است. این اتفاق معمولا برای طراحان آماتوری می افتد که از درصد رنگی دیفالت مشکی نرم افزار گرافیکی بهره می برند. درصد رنگی مناسب برای فونت های ظریف در کارت ویزیت K=100 می باشد که در زمینه های رنگی برای جلوگیری از ایجاد حاشیه سفید کنار فونت، باید آنها را مولتی پلی یا اورپرینت کرد. مولتی پلی رنگ سفید زیر فونت را تبدیل به رنگ زمینه رنگی می کند و فونت بسیار خوانا تر دیده می شود. تصاویر زیر مقایسه بین یک فونت مشکی K=100 با فونت چهار رنگ و همچنین فونت مولتی پلی را نشان می دهد.

کارت ویزیت سیاه

فونت سفید روی زمینه مشکی: زمانی که از فونت سفید ظریف روی زمینه مشکی تمپلات چهار رنگ استفاده می کنید ممکن است به دلیل مرکب بالایی که  برای پر کردن سطح تمپلات استفاده میشود، این رنگ کمی به وارد مرز سفید فونت شود و فونت های ریز ناخوانا به نظر بیاید. برای رفع این مشکل باید از استروک مشکی K=100 مثلا با ضخامت یک یا دو پوینت بسته به سایز فونت استفاده کرده تا این مرز تک رنگ مشکی از ریزش رنگ چهار رنگ داخل فضای فونت جلوگیری کند. لازم به ذکر است این عمل را برای نقوش ظریف نیز می توان به کار برد. نکته دوم اینکه وقتی فونت رنگی است. مثلا 40 درصد زرد دارد باید این 40 درصد زرد را نیز به رنگ K=100 استروک حاشیه فونت اضافه کنید تا عمل مولتی پلی رخ دهد و حاشیه سفید اطراف فونت بوجود نیاید.

اشتباهات در طراحی کارت ویزیت سفید رنگ

کادر دور: یکی از اشتباهات طراحی کارت ویزیت گذاشتن کادر در حاشیه‌ی کارت ویزیت است. این کادر ممکن است بعد از برش که معمولا چند درصدی خطا دارد، وضعیت ظاهری کارت را به خطر بیاندازد و کارت اصلاحا کج دیده شود. این خطا بدلیل استفاده از روش های قدیمی برش معمولا همیشه وجود دارد و پذیرفتن ریسک آن به عهده طراح است. طراحان حرفه ای به ندرت برای طراحی کارت ویزیت از کادر استفاده می کنند. به یاد داشته باشید که مجبور به استفاده از کادر شدید ضخامت این کادر را بیشتر در نظر بگیرید.

دورگیری کارت ویزیت

رنگ و سایز کارت ویزیت

رنگ ها همیشه مهم هستند و تاثیر فوق العاده ای دارند. قبل از شروع طراحی کارت ویزیت مشخص کنید که آن را با چه ابعاد و روشی قرار است چاپ کنید. نوع فایل و سایز کارت را از چاپخانه ای که میخواهد آن را برای شما تولید کند بپپرسید. سایز معمول برای طراحی کارت ویزیت 84 در 55 میلیمتر است و بهترین سایزی که میتوانید در آن طراحی کارت ویزیت را انجام دهید 1039 در 697 پیکسل خواهد بود. برای اطمینان از کیفیت نهایی کار تصاویر بکار رفته در آن باید حداقل 300 dpi باشند.
طراحی کارت ویزیت را بر اساس CMYK انجام دهید و تنظیمات برنامه خود را به هیچ عنوان بر روی RGB قرار ندهید. در CMYK رنگ سفید توسط کاغذ چاپ تامین میشود و امکان ساخت رنگ سفید نیست.

سیستم RGB براساس نور و مناسب نمایشگر ساخته شده است، در این روش رنگ سفید با ترکیب سبز، آبی و قرمز ساخته میشود، اگر طراحی کارت ویزیت را با RGB انجام دهید هرچقدر هم که از رنگهای خود راضی باشید در نهایت نتیجه طرح بعد از چاپ چیز متفاوتی خواهد بود.

آشنای با واژگان تخصصی چاپ و نشر

واژگان تخصوصی در چاپ

در اینجا سعی کرده ایم چنتا از اصتلاحات رایج در چاپ را بدانید  . شاید به نظرتان  اصتلاحات بینهایت تخصصی باشد ولی دانستن آنها به شما کمک شایانی می کند که با صنعت چاپ آشنا شوید

Sheet-Fed offset                     افست ورقی

Waterless offset                     افست خشک, بدون آب

Cutting                                  برش زدن

Screen                                   ترام, شبکه, غربال

Halftone                                ترامه

Book binding                          صحافی

Roller_drum                           نورد

Board-Cardboard                    مقوا

Switch for starting                  کلید راه اندازی

Printing process                     مراحل کار چاپ, فرآیند چاپ

alcohol indicator                     الکل سنج, شاخص الکل

Cpmmercial printing                چاپ تجاری

Paper                                    کاغذ

Paper thickness                      ضخامت کاغذ

Feeder                                  ورودی کاغذ

Color mixing-color composition ترکیب رنگ

illustration                             تصویر سازی, تصویر

Calibration                            تنظیم, به حالت استاندارد در آوردن

Gripper                                 پنجه(قطعه ای که لب کاغذ را گرفته و هدایتش میکند )

Waste peper                         پوشال,دورریز,کاغذ باطله

Calendar                               تقویم ،سالنامه

Catalogue                             کاتالوگ، جزوه های تبلیغاتی

Convert                                تبدیل کردن، برگردان، معکوس کردن

halftone dot                          نقطه ترام

industrial print                      چاپ صنعتی

Cardboard                            مقوا

Chemical                              شیمیایی

Pneumatic side guide (lay)      نشان پنوماتیکی

Front guide -Lay                    سنجاق

Spanner                                آچار

Sheet per hour                      برگ در ساعت, چاپ در ساعت

run length                             تیراژ, شمارگان

Feeder table /paper table        میز تغذیه کاغذ, میز آپارات

author _compiler                   مولف, گرداورندگان, تدوین کننده

general characteristics           مشخصات, خصوصیات جامع و عمومی

saturation                             اشباع:درجه خلوص یک رنگ

Brilliance                              درخشندگی

Light                                    نور

Wavelength                          طول موج

Ground                                زمینه

Thermal                               حرارتی

Max print area                      حداکثر اندازه کار چاپی, فضای چاپ

Copy right                            حق چاپ

Sensitive to light                   حساس به نور

border                                 حاشیه, کناره, لبه

Spine                                   عطف کتاب

Prepress                              عملیات پیش از چاپ

Viscosity                              غلظت, ناروانی

Density                                چگالی ,تراکم, غلظت

Checking the page layout      کنترل و نظارت بر صفحه آرایی

Spine                                  عطف کتاب

Prepress                              عملیات پیش از چاپ

Density                               چگالی ,تراکم, غلظت

Checking the page layout      کنترل و نظارت بر صفحه آرایی

Contfol of color register         تنظیم و کنترل انطباق رنگ

Clamp                                 تنگ(برش ) گیره

Sheet joggers                       دسته کن های کاغذ

hydrophilic                           دوستدار آب, جاذب آب, آبپذیر

Convertible offset press         ماشین افست تغییر پذیر, قابل تبدیل

رنگهای  مناسب در طراحی کارت ویزیت

نمی توانیم رنگ ها را نادیده بگیریم . انتخاب رنگها در هر طرحی تاثیر بسزایی خواهد داشت و طراحی کارت ویزیت نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. رنگهای شارپ و چشمگیر میتواند توجه افراد را به کارت شما افزایش دهد ولی در نظر داشته باشید که استفاده از آنها به سادگی و زیبایی طراحی کارت ویزیت شما لطمه نزندو همچنین سعی کنید همخوانی مناسبی بین رنگهای به کار رفته در سایت، سربرگ، تبلیغات و طراحی کارت ویزیت خود برقرار کنید.
ابزارهای رایگان و آنلاین زیادی برای پیشنهاد ترکیب رنگ مناسب در اینترنت یافت میشوند، در همین وبلاگ نیز مقاله ای با عنوان انتخاب ترکیب رنگ مناسب ارائه شده است که میتواند در طراحی کارت ویزیت نیز به شما کمک کند.

طراحی کارت ویزیت در رنهای مختلف

خوانا بودن متن کارت ویزیت

فونتها دارای تنوع بسیار زیادی هستند ولی هر فنتی مناسب برای طراحی کارت ویزیت نمی باشد زیرا بعضی از فونته بعد چاپ خانا نمی باشند. یکی از مهمترین فاکتورها در طراحی کارت ویزیت که گاهی اوقات کارایی آن را به کل از بین میبرد خوانا نبودن نوشته های روی آن است. مشتریان شما نباید برای خواندن آدرس، شماره تلفن یا ایمیل شما با مشکل مواجه شوند. این مشکل در طراحی کارت ویزیت معمولا به دلیل عدم رعایت تفاوت رنگ مناسب بین زمینه و نوشته، کوچک بودن سایز متن و یا استفاده از سایه ها و افمتهای نامناسب برای چاپ ایجاد میشود. در طراحی کارت ویزیت خود در نظر داشته باشید افرادی که عینکی هستند و یا پیرچشمی دارند بتوانند به راحتی اطلاعات کارت را بخوانند.
اطلاعات مهمتر مانند نام شرکت و شماره تلفن را با سایز بزرگتر قرار دهید تا چشم مشتریان خیلی سریع آنها را پیدا کند.

فونت مناسب کارت ویزیت

درج اطلاعات مهم در کارت ویزیت

کارت ویزیت معرف شما و شغل تان  به مشتریانتان است .  برای این که مشتریانتان شما را راحت تر پیدا کنند بهتر است که تمام اطلاعات مورد نیاز مشتریان را در پشت ویا در طراحی کارت ویزیت خود لحاظ کنید، مهمترین مطالبی که باید حتما در آن قرار دهید عبارتند از:

  • نام شرکت: در کارت ویزیت باید نام شرکت تان را بیاورید نام شرکت نامی است که مشتریان شما را با آن میشناسند و یا شما ترجیح میدهید به آن نام شناخته شوید.
  • زمینه کاری: در کارت ویزیتتان باید اطلاعات مناسبی از زمینه کاری خود و محصولات یا خدمات ارائه شده توسط شرکت را در طراحی کارت ویزیت قرار دهید. سعی کنید تفاوت خود با سایر رقبایتان را در جمله ای کوتاه بیان کنید.
  • اطلاعات تماس : در کارت ویزیت درج شماره تماس، آدرس، ایمیل، آدرس سایت و شبکه های اجتماعی از مهمترین ها هستند.
  • کد QR: کد QR راه مناسبی برای انتقال سریع اطلاعات تماس مانند آدرس سایت است و میتواند شخصیت حرفه ای به شرکت و طراحی کارت ویزیت شما بدهد. برای ساخت کد QR خود میتوانید از ابزار QR رایگان وبسیما استفاده کنید.

درج اطلاعات در کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت فوق حرفه ای

طراحی کارت ویزیت زیبا با رنگ های چشم نواز

ذخیره فایل طراحی کارت ویزیت

در طراحی کارت  اخرین بخش قبل از چاپ که بسیار مهم هم می باشد ، ذخیره صحیح فایل است، عدم دقت در این بخش میتواند زحمات شما در طراحی کارت ویزیت را هدر داده و نتیجه کار را با آنچه در ذهن دارید تغییر دهد.
ذخیره تصویر با فرمت Jpg یا PNG ممکن است حاشیه ها را کمی بی کیفیت کند، پس بهتر است فایل را بصورت لایه باز و یا با پسوند Tiff ذخیره کنید که از کاهش کیفیت آن جلوگیری شود.

پیشنهاد شرکت تبلیغاتی ترسیمو

ممکن هست که شما طرح خوبی داشته باشید ولی طرح خوب ممکن است که نکات چاپی در آن رعایت نشود و بعد از چاپ کارت ویزیت با یک کارت غیر حرفه ای و دور از انتظارتان رو به رو شوید پس طراحی کارت ویزیت خود را به شرکتتبلیغاتی ترسیمو  بسپارید. شرکت ترسیمو  دارای طراحان حرفهای هستند که زیبا ترین و حرفه ای ترین کارت ویزیت را برای شما طراحی می کند. امتیازات این شرکت محدود به طراحی نیست و این شرکت دارای دستگاه های پیشرفته چاپ می باشد که چاپ کارت ویزیت را با کیفیت بسیار بالا انجام می دهد .

با ما تماس بگیرید:

مهندس تلخاب فراهانی:09124506359

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید